آسپرین، نابودگر سرطان روده

کد مطلب: 1382
  • 18 دی 1398
  • 15:07
  • 0 دیدگاه
  • 533 بازدید
  • Article Rating

سرطان روده سومین سرطان شایع در جهان و دومین علت مرگ ناشی از سرطان در آمریکا است. روده بزرگ آخرین بخش از سیستم گوارشی است. در این بخش از روده، آب و نمک ضایعات غذا خارج شده و ضایعات آماده دفع هستند. سرطان روده بزرگ از رشد غیرقابل کنترل سلول‌ها ناشی می‌گردد. معمولا اولین مرحله سرطان روده بزرگ، ایجاد تومورهای کوچک به نام پولیپ‌های آدنوماتوز است که در دیواره داخلی روده بزرگ تشکیل شده‌اند. ممکن است این پولیپ‌ها به سرطان بدخیم تبدیل شوند. سلول‌های سرطانی می‌توانند از طریق سیستم گردش خون و لنف در سراسر بدن گسترش یابند و سبب متاستاز شوند، در این صورت کنترل و درمان بیماری بسیار پیچیده شده و پزشکان به افراد توصیه می‌کنند که در صورت مشاهده علائم، در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری مدیکال ساینس، مطالعات جدید محققان یک مرکز تحقیقات سرطان در کالیفرنیا نشان می‌دهد مصرف روزانه آسپرین با دُز کم سلول‌های تومور روده را نابود کرده و از عود بیماری جلوگیری می‌کند.

آسپرین با دُز کم خطری به دنبال ندارد و از بسیاری بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کند. مطالعات جدید نشان می‌دهد این دارو در مقابل تومورهای روده نیز اثر بازدارنده دارد، محققان با بررسی ۴۳۲ موش دریافتند این دارو بدون در نظر داشتن پیشینه ژنتیکی، سلول‌های سرطان روده را از بین می‌برد. مصرف افراطی این دارو مشکلات گوارشی به دنبال دارد و باید با مشورت پزشک باشد.

 

بیشتر بخوانید:  آسپرین از سرطان روده جلوگیری می‌کند

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.