اختلال روانی در 20 درصد جمعیت کشور

کد مطلب: 1381
  • 18 دی 1398
  • 15:01
  • 0 دیدگاه
  • 466 بازدید
  • Article Rating

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا با اعلام اجرای برنامه ملی بهبود سلامت روان در کشور بیان کرد:

یکی از اولویت‌های وزیر بهداشت بهبود شاخص‌های سلامت روان است و بر این موضوع تاکید می‌کند اما همه اقدمات این حوزه در اختیار وزارت بهداشت نیست. هدف کلان کشوری ارتقای سلامت روان مردم است که عوامل مختلفی مثل ایجاد نشاط در جامعه و کاهش فشار اقتصادی بر مردم و بسیاری از عوامل دیگر ارتباط دارد. با این وجود وزارت بهداشت برنامه ملی سلامت روان را تدوین کرده و به کل مراکز بهداشتی کشور نیز ابلاغ شده است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: میزان پیش‌بینی جمعیت دچار افسردگی و اضطرابی در یک جمعیت مشخص در کشور  برای هر یک از اختلالات روانی و در جاهای مختلف متفاوت است اما به طور میانگین انتظار داریم بین ۱۸ تا ۲۲ درصد جمعیت هر منطقه دچار یکی از این اختلالات باشند. مراکز بهداشتی باید این افراد را بیابد و در شبکه بهداشتی آنان را تحت پوشش مراقبت‌های سلامت روان قرار دهند. اکنون ۱۶۰۰ کارشناس سلامت روان در قالب برنامه کاهش آسیب در شبکه بهداشتی کشور مستقر هستند و برنامه‌های مختلفی را برای غربالگری، شناسایی افراد دچار اختلالات روانی، ارائه خدمات آموزشی و ارجاع افراد نیازمند خدمات درمانی به سطوح بالاتر انجام می‌دهند.

 

بیشتر بخوانید:  معاون وزیر بهداشت: ۲۰ درصد جمعیت کشور دچار اختلال روانی است

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.