نیاز سالانه کشور به ۳۰ هزار هکتار زارعت چوب

کد مطلب: 1380
  • 17 دی 1398
  • 15:40
  • 0 دیدگاه
  • 439 بازدید
  • Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، خسرو شهبازی، سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در دیدار با استاندار گلستان گفت:

اگر سالانه ۳۰ هزار هکتار از طریق زراعت چوب برداشت داشته باشیم، نیاز چوبی کشور تامین می‌گردد و کشور ما پتانسیل این اقدام را دارد. نیاز چوبی کشور ۶.۵ تا ۷ میلیون متر مکعب است که بخشی از آن از طریق برداشت جنگل تامین شده که هم‌اکنون ممنوعیت برداشت وجود دارد و توسعه زراعت چوب می‌تواند نقش خوبی در تامین چوب ایفا کند. واردات چوب هم می‌تواند در این مسیر به ما کمک کند اما باید به گونه‌ای واردات چوب از کشورهای دیگر انجام شود که آفات وارد کشورمان نشوند و جنگل‌های ما آسیب نبینند.

شهبازی در خصوص مدیریت جنگل‌های هیرکانی و آزادسازی اراضی ساحلی اظهار داشت: برای ۵۰ میلیون هکتار از اراضی ملی کشور تاکنون طرح کاداستر اجرا شده است که اولویت اول آن اراضی جنگلی و ساحلی است. هادی حق‌شناس، استاندار گلستان نیز در این دیدار بر اهمیت حفظ جنگل‌های هیرکانی تاکید کرد و گفت: بخش بیابانی استان که بدون پوشش جنگلی است در صورت احداث بندر تخصصی واردات چوب، استعداد خوبی برای اجرای این کار دارد.

 

بیشتر بخوانید:  کشور سالانه به ۳۰ هزار هکتار زارعت چوب نیاز دارد

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.