سطح مبارزه با ملخ صحرایی به ۳ هزار هکتار رسید

کد مطلب: 1352
  • 09 دی 1398
  • 11:04
  • 0 دیدگاه
  • 422 بازدید
  • Article Rating

به گزارش ایرنا، سال گذشته مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۷۵۰ هزار هکتار از ۹ استان جنوبی کشور از جمله سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و خراسان جنوبی عملیاتی شده بود. امسال نیز عملیات مبارزه در دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان انجام شده است.

سیدمحمدرضا میر، سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره بازگشت مجدد ملخ صحرایی از کشورهای هند و پاکستان به شبه جزیره عربستان و بخشی از ریزش‌ها در ایران، بیان کرد:

سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی در دو استان هرمزگان و سیستان‌وبلوچستان به سطح سه هزار هکتار رسیده است. از این میزان سطح مبارزه، دو هزارو ۸۵۰ هکتار  مربوط به استان هرمزگان  و ۱۵۰ هکتار مربوط به استان سیستان و بلوچستان است. مسیر عبوری ملخ‌های صحرایی از خاک ایران موجب شده که بخش عمده ریزش‌ها در استان هرمزگان اتفاق بیفتد که البته  شرایط برای ادامه مبارزه با ملخ صحرایی فراهم است.

به گفته وی، هجوم ملخ صحرایی به دو استان جنوبی کشور ناشی از بازگشت این آفت از کشورهای هند و پاکستان به سمت شبه جزیره عربستان است که بیش از  ۲۰ درصد ریزش‌ها در ایران انجام می‌شود. تاکنون ریزش مجدد ملخ صحرایی از سوی شبه جزیره عربستان به سمت ایران نداشته‌ایم.

 

بیشتر بخوانید:  سطح مبارزه با ملخ صحرایی به ۳ هزار هکتار رسید

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.