رشد چشمگیر پذیرش گردشگری سلامت ایران

کد مطلب: 1350
  • 09 دی 1398
  • 10:38
  • 0 دیدگاه
  • 409 بازدید
  • Article Rating

محسن اسدی لاری، مدیرکل امور بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست توسعه گردشگری سلامت ایران و افغانستان در هتل آزادی بیان کرد:

از شش ماه پیش که وزیر بهداشت آیین‌نامه تاسیس شرکت‌های تسهیلگر گردشگری سلامت را ابلاغ کرد تحولات زیادی در این حوزه انجام شده، ‌۱۵۰ بیمارستان دولتی و خصوصی مجوز جذب گردشگر سلامت گرفتند و ۵۰ شرکت تسهیلگر تورست درمانی نیز با اخذ مجوز از وزارت بهداشت تاسیس شد و با توجه به تغییر نرخ ارز، سال آینده سال گسترش چشمگیر گردشگری سلامت در ایران خواهد بود. تعداد بیماران خارجی و گردشگران سلامت که ایران را به‌عنوان مقصد انتخاب می‌کنند رو به افزایش است و علاوه‌بر کشورهای همسایه مثل عراق،  افغانستان و همسایه‌های شمالی که بیشترین گردشگران سلامتی هستند که به ایران می‌آیند حتی از شمال آفریقا و اروپا نیز بیماران برای درمان برای درمان به ایران سفر می‌کنند.

اسدی لاری گفت: تفاوت قیمت ارز از سال گذشته که رشد سه برابری داشته، قیمت خدمات پزشکی را در ایران رقابتی‌تر و تحریم­ها نیز انگیزه مراکز درمانی را برای جذب بیمار خارجی بیشتر کرده و ظرفیت بزرگی را برای صادرات دارو و تجهیزات پزشکی ایجاد نموده که باید از این فرصت استفاده کرد. البته این ظرفیت تا حدی باید مورد استفاده قرار گیرد که خدشه‌ای به خدمات درمانی مورد نیاز مردم کشور وارد نشود. جمهوری اسلامی ایران رتبه ۱۶ را در تولید علم در دنیا دارد و در منطقه رتبه اول را دارد و امکان تبادل علمی و آموزشی به‌خصوص در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی زمینه افزایش همکاری وجود دارد.

 

بیشتر بخوانید: رشد چشمگیر پذیرش گردشگری سلامت ایران در سال ۹۹

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.