تلفات آنفلوانزا در کشور

کد مطلب: 1349
  • 09 دی 1398
  • 10:05
  • 0 دیدگاه
  • 432 بازدید
  • Article Rating

حسین عرفانیان، رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت هفته گذشته به خبرنگار ایرنا گفته بود:

همه موارد فوت ناشی از آنفلوانزا افرادی بودند که بیماری زمینه‌ای داشتند و اگر هم در بین آنان فردی بیماری زمینه‌ای نداشته، علت مرگ تاخیر در مراجعه به پزشک، خوددرمانی و استفاده از داروی کورتن بوده است. موج اپیدمی آنفلوانزا در حال فروکش است و تعداد موارد این بیماری کمتر شده است. گر چه تا آخر فصل سرما مواردی از این بیماری را در کشور خواهیم داشت اما اپیدمی و همه‌گیری که در سه ماه گذشته داشتیم مراحل پایانی را سپری می‌کند.

وی ادامه داد: گرچه فوت ۱۰۶ نفر به علت آنفلوانزا تاسف‌برانگیز است اما اگر اقدامات کنترلی وزارت بهداشت نبود، تعداد موارد ابتلا و مرگ ناشی از این بیماری می‌توانست به مراتب بیشتر و حداقل سه برابر آمار کنونی باشد. بر اساس فرمول‌های جهانی در موارد اپیدمی آنفلوانزا حدود ۱۵ درصد جامعه با این بیماری درگیر و دو درصد این افراد در بیمارستان بستری می‌شوند. از این تعداد بستری شده ۱۰ درصد در ICU به سر می‌برند و حدود ۳۰ درصد افراد بستری در ICU فوت می‌کنند. به این ترتیب باید انتظار مرگ ۳۱۲ نفر در هر هفته را می­داشتیم که خوشبختانه آمار مبتلایان و مرگ ناشی از این بیماری در کشور در این دوره از اپیدمی به مراتب کمتر بود.

البته تعداد موارد فوت شده افزایش داشته که در این مورد علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا گفت:

 با مرگ دو فرد مبتلا به آنفلوانزا در هفته گذشته، تعداد کل تلفات این بیماری از اول مهرماه تا کنون به ۱۰۸ نفر رسیده است؛ البته موج ابتلا به بیماری آنفلوانزا در کشور فروکش کرده و هفته گذشته ۲۳۲ مورد بستری بیماران تنفسی را در کشور داشتیم.

 

بیشتر بخوانید:  تلفات آنفلوانزا به ۱۰۸ نفر رسید

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.