پیش‌بینی طغیان ملخ صحرایی به سه استان جنوبی کشور

کد مطلب: 1323
  • 17 آذر 1398
  • 14:25
  • 0 دیدگاه
  • 577 بازدید
  • Article Rating

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، سازمان خواروبار جهانی ملل متحد (فائو) هشدار داد تهدید حمله ملخ‌ها در شاخ آفریقا و در مرزهای هند و پاکستان و در جنوب ایران به شدت جدی است.

بارندگی‌های خوب در فصل زاد و ولد ملخ‌ها در دو سمت دریای سرخ در شاخ آفریقا و در جنوب ایران باعث افزایش تعداد این ملخ‌ها شده است. گله‌های ملخ درحال شکل‌گیری در اتیوپی و شمال عمان هستند و چندین گله هم احتمالا در دسامبر از مناطق هند و پاکستان می‌رسند. مهاجرت این گله‌ها احتمالا به سمت جنوب غرب پاکستان، جنوب ایران و شمال عمان ادامه خواهد یافت. عملیات‌های کنترل گله ملخ‌ها در نوامبر بر روی 95040 هکتار از زمین‌های پاکستان و هند انجام شده است. اتیوپی، اریتره و یمن هم اقداماتی در زمین‌های کشاورزی خود انجام داده‌اند.  فائو هشدار داد این کشورها باید هوشیار و آماده باشند. شرایط در مناطق غربی آرام‌تر است چون تولیدمثل در مقیاس کمتری از بخش‌هایی در شمال منطقه «ساحل» انجام شده است.

در همین رابطه سید محمدرضا میر، سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره هجوم ملخ صحرایی از کشورهای هند و پاکستان افزود:

طبق آخرین گزارش فائو، هجوم دسته‌های بزرگ ملخ صحرایی به سه استان جنوبی کشور از جمله هرمزگان سیستان و بلوچستان و بوشهر در دو تا سه روز آینده پیش‌بینی شده است. از ابتدای ریزش ملخ صحرایی در اوایل آذرماه جاری تاکنون عملیات مبارزه در سطح دو هزار و ۸۷ هکتار انجام شده است. هم اکنون سازمان حفظ نباتات کشور آمادگی مقابله با هجوم ملخ صحرایی را در مسیر بازگشت از کشورهای هند و پاکستان به شبه جزیره عربستان دارد. وی تصریح کرد: سموم، ماشین‌آلات، ادوات ، تجهیرات و خودرو لازم برای مبارزه با این آفت در استان‌های جنوبی کشور تدارک شده  و در این خصوص نگرانی نداریم.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات، با بیان اینکه بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی مربوط به استان هرمزگان است گفت: مسیر عبوری ملخ‌های صحرایی از خاک ایران به نحوی است که بخش عمده ریزش‌ها در استان هرمزگان اتفاق می‌افتد.

 

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی طغیان ملخ صحرایی به سه استان جنوبی کشور

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.