شیوع بالای اختلالات اسکلتی عضلانی در کودکان

کد مطلب: 1301
  • 03 آذر 1398
  • 09:39
  • 0 دیدگاه
  • 644 بازدید
  • Article Rating

در 2 آذر 98 به گزارش خبرنگار مهر، لیندا سلمانی، متخصص پزشکی ورزشی در نشست خبری سومین طرح رایگان غربالگری اسکلتی عضلانی کودکان ۴ تا ۱۴ سال، افزود:

عوامل ژنتیکی و همچنین زندگی آپارتمان نشینی، از علل بروز این نوع اختلالات در کودکان است. تشخیص و غربالگری اختلالات اسکلتی عضلانی در کودکی، باعث می‌شود از بروز بیماری‌های ناشی از این اختلالات در بزرگسالی، پیشگیری شود. وی با عنوان این مطلب که با افزایش سن کودکان یک سری از این اختلالات از بین می‌رود، گفت: برخی اختلالات می‌تواند کودک را در بزرگسالی دچار مشکل کند. اختلال در هر کدام از مفاصل بدن کودک، مشکلاتی را برای سایر مفاصل او ایجاد می‌کند. کم‌تحرکی و استفاده زیاد از وسایل الکترونیکی مثل موبایل و تبلت، به‌عنوان عوارض زندگی شهری بوده که سلامت کودکان را تهدید می­کند.

سلمانی، کمبود ویتامین D در کودکانی که زندگی آپارتمانی دارند را مورد اشاره قرار داد و گفت: این کودکان، نور آفتاب را کمتر دریافت می‌کنند و در نتیجه با کمبود این نوع ویتامین مواجه می‌شوند.

در ادامه این نشست خبری، مهرشاد پورسعید اصفهانی، متخصص پزشکی ورزشی، با اشاره به ارزیابی ۱۰ هزار کودک، گفت:

بررسی‌ها نشان داده است که ۸۰ درصد این کودکان دچار نوعی از اختلالات اسکلتی عضلانی بوده‌اند. وی، به شل بودن مفاصل که با بیماری‌های دیگر همراه می‌شود، اشاره کرد و افزود: قطعا اگر این اختلالات در کودکی، درمان و اصلاح نشوند، هزینه‌های درمان را تا چند برابر در بزرگسالی افزایش خواهد داد. پورسعید، به ورزش‌های مناسب و درمان‌های اصولی که باعث کاهش هزینه‌های درمانی اختلالات اسکلتی عضلانی خواهد شد، اشاره کرد و گفت: ما هیچ‌گاه نمی‌گوییم که کودک ورزش نکند، بلکه برخی از ورزش‌های رقابتی و حرفه‌ای، باید محدود شود.

 

بیشتر بخوانید:  شیوع بالای اختلالات اسکلتی عضلانی در کودکان

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.