استعداد ژنتیکی عامل ۹۰ درصد بیماری‌ها

کد مطلب: 1289
  • 19 آبان 1398
  • 11:11
  • 0 دیدگاه
  • 505 بازدید
  • Article Rating

در 19 آبان 98 به گزارش خبرگزاری صداوسیما به‌نقل از روابط‌عمومی همایش؛ خانم دکتر شهلا فرشیدی، دبیر علمی هشتمین همایش کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت‌ها در آستانه برگزاری هشتمین همایش کشوری مشاوره ژنتیک گفت:

 

 

برخی گزارش‌ها و تحقیقات در جهان نشان می‌دهد که بیش از ۹۰ درصد بیماری‌ها براساس استعداد ژنتیکی به‌وقوع می‌پیوندد و برخی از بیماری‌ها ۱۰۰ درصد تاثیرگذار از ژنتیک است. حتی در بیماری‌هایی مانند سل که نوعی بیماری عفونی است در دو نفر با شرایط محیطی یکسان می‌تواند بروز متفاوتی داشته باشد و یکی از این افراد به دلیل استعداد ژنتیکی مستعد ابتلا به سل باشد. ازاین‌رو افرادی که سابقه خانوادگی یک نوع بیماری را داشته باشند نسبت به افراد عادی ۳ تا ۵ برابر بیشتر در معرض ابتلا به همان بیماری‌اند.

باتوجه به اینکه پیشگیری از بیماری‌ها با زمینه ژنتیکی از طریق دارو و جراحی امکان‌پذیر نیست، اساس پیشگیری مشاوره است و از این طریق مشخص می‌شود آیا فرد مستعد ابتلا به بیماری مربوطه هست یا خیر و اگر لازم باشد پزشک آزمایش‌هایی را توصیه و در صورت صلاحدید با راهکار‌های خاصی پیشگیری از بیماری انجام می‌گیرد.


 

بیشتر بخوانید: استعداد ژنتیکی عامل ۹۰ درصد بیماری‌ها

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.