کشت ماده مخدر «گل زامبی» در شمال ایران

کد مطلب: 1278
  • 08 آبان 1398
  • 13:55
  • 0 دیدگاه
  • 877 بازدید
  • Article Rating

در سال‌های گذشته تعداد افرادی که می‌خواهند با مصرف مخدرهای قانونی به نشئگی برسند، رو به فزونی گذاشته است، درواقع مخدرهای قانونی جایگزین ایمن‌تری برای مخدرهای غیرمجاز هستند. بعضی از این مواد حتی باعنوان طبیعی نیز به فروش می‌رسد، چون از گیاه یا مشتقات گیاهی تهیه می‌شود. سالویا یا مریم گلی گیاهی متعلق به خانواده نعناع و گیاه بومی مکزیک جنوبی و دیگر کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی است. برگ‌، ساقه‌ و تخم مریم گلی با پایپ کشیده می‌شود یا با نوشیدنی مخلوط و خورده می‌شود. برگ مریم گلی را می‌توان جوید یا آن را با آب جوشاند و بخار آن را استنشاق کرد تا اثر توهم‌زای آن را تجربه کرد.

سالویا اختلال تجزیه‌ای ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که مصرف‌کننده از قالب رفتاری معمول خود خارج شود، سوء‌مصرف سالویا با علائمی مانند خنده غیرقابل‌کنترل، شنیدن، دیدن یا حس‌کردن چیزهای غیرواقعی مانند مشاهده روشن رنگ‌ها یا شکل‌ها، نامفهوم‌شدن گفتار، مشکلات حافظه کوتاه‌مدت و دیگر مشکلات شناختی همراه است. حالت تهوع، تب و لرز، ضربان قلب نامنظم یا سرگیجه نیز از علائم مصرف سالویا است، به‌علاوه ازدست‌دادن کنترل عملکردهای حرکتی مصرف‌کننده را در معرض خطر آسیب‌دیدگی یا تصادف قرار می‌دهد.

 

 

در 8 آبان 98 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد ترحمی، مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از رشد 3/7 درصدی تنوع مواد روانگردان و موادمخدر جدید طی ۱۰ سال گذشته در جهان خبر داد و گفت:

در شمال کشورمان که مستعد رشد گیاه مریم گلی است به مراتب گیاهانی مانند سالویا کشت و برای معرفی به جوانان، در فضا‌های مجازی تبلیغ می‌شود. مصرف‌کنندگان مخدر سالویا به‌محض مصرف دچار جنون آنی شده و دست به قتل و جنایت‌ می‌زنند، درواقع این ماده ریشه جنایی دارد. به‌طوری‌که حرکات فرد پس از مصرف شبیه به زامبی‌ها و آدم‌خوار‌ها می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: سالویا قویترین ماده توهم‌زا در دنیا

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.