عملیات کنترل در امتداد سواحل دریای سرخ ادامه دارد

کد مطلب: 1235
  • 02 اردیبهشت 1398
  • 16:58
  • 0 دیدگاه
  • 602 بازدید
  • Article Rating
  • عملیات کنترل در امتداد سواحل دریای سرخ ادامه دارد

وضعیت ملخ صحرایی در اغلب روزهای ماه فوریه در امتداد حاشیه دریای سرخ به علت تولیدمثل ثانویه در مصر، سودان، اریتره و عربستان سعودی جدی باقی ماند و موجب تشکیل گروه­‌های اضافی مهاجم، بالغ، دسته‌­ها و ازدحام بزرگی از ملخ­‌های صحرایی گردید. عملیات کنترل در تمامی کشورها ادامه یافت و در  80 هزار هکتار مبارزه علیه ملخ‌ها صورت گرفت. در اواخر ماه، بررسی شاخص‌­ها نشان داد که میزان آلودگی به دلیل عملیات کنترل شدید و خشک شدن شرایط اکولوژیکی در بعضی از مناطق، عمدتا در اریتره، کاهش یافته است. این کاهش در طول دوره پیش­‌بینی به دلیل خشک شدن پوشش گیاهی در امتداد حاشیه دریای سرخ ادامه خواهد یافت، جایی که ممکن است تعداد کمی گروه­ بالغ و ازدحام­‌های کوچک از جمعیت‌­های باقیمانده­‌ای که تشخیص داده نشده و یا مبارزه­‌ای علیه آنها صورت نگرفته،­ تشکیل شود. انتظار می­‌ر‌ود این جمعیت­‌ها به مناطق پرورش بهاره در داخل عربستان سعودی مهاجرت کرده و تا حد کمتری از رود نیل در شمال سودان استفاده کنند. همچنین احتمال تولیدمثل در این مناطق در بین ماه‌های مارس و ژوئن وجود دارد که نظارت شدید و تلاش­‌های کنترلی توسط کشورهای متاثر از آن­ را می­‌طلبد. تولیدمثل ملخ در شرق یمن (الربع الخالی) در نواحی که باران خوبی از طوفان بسیار شدید مکونو و لوبان در ماه می و اکتبر دریافت کرده­‌اند، ادامه یافت و سپس گروه‌­های بالغ و حداقل یکی از ازدحام­ ملخ­‌های صحرایی به کشتزارهای موجود در وادی حضرموت نقل مکان کردند. در ایران عملیات کنترل علیه گروه­‌های بالغ و تعداد کمی از ازدحام­‌های کوچک در حال تخم­‌گذاری در امتداد سواحل جنوبی صورت پذیرفت. وضعیت در نواحی غربی، آرام باقی ماند.

نواحی غربی: آرام

وضعیت: تولیدمثل محلی در جنوب رشته کوه‌­های اطلس در مراکش آغاز شد. در شمال مالی اخباری مبنی بر زادوولد در مقیاس کم گزارش شده است.

پیش‌­بینی: تولیدمثل در مقیاس کم در جنوب رشته کوه­‌های اطلس در مراکش و الجزایر اتفاق خواهد افتاد در به­‌طوریکه تعداد ملخ­‌ها کم باقی خواهد ماند. همچنین ممکن است زادوولد محدودی در شمال مالی ادامه داشته باشد.

نواحی مرکزی: تهدید

وضعیت: عملیات کنترل علیه نسل دوم تولیدمثل در سواحل دریای سرخ (سودان، اریتره، مصر و عربستان صعودی) ادامه یافت. تولیدمثل در شرق یمن ادامه دارد.

پیش‌­بینی: گروه­‌های بالغ باقی­مانده و یا ازدحام‌­هایی که در طول سواحل دریای سرخ تشخیص داده نشده و یا کنترل نشده­‌اند، به سمت نواحی داخلی عربستان سعودی و رود نیل در شمال سودان حرکت کرده و تخم­‌گذاری خواهند کرد. علاوه براین، گروه‌­های بالغ و شاید تعداد کمی از ازدحام­‌های کوچک از شرق یمن به حضرموت و قسمت‌­های مرکزی یمن در صورت ریزش باران، حرکت و تولیدمثل خواهند کرد.

نواحی شرقی: هشدار

وضعیت: عملیات کنترل بر علیه گروه‌­های بالغ و تعداد کمی از ازدحام­‌های کوچک در سواحل جنوبی ایران انجام شد.

پیش‌بینی: تشکیل گروه­‌های مهاجم و شاید تعداد کمی از دسته‌­های ملخ­‌های صحرایی در جنوب ایران اتفاق خواهد افتاد. همچنین پیش­‌بینی می­‌شود تولیدمثل در مقیاس کوچک در غرب پاکستان آغاز شود.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.