مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد:

مبارزه با بیماری‌های لکه برگی و فوزاریوم خوشه گندم

کد مطلب: 1234
  • 02 اردیبهشت 1398
  • 13:43
  • 0 دیدگاه
  • 950 بازدید
  • Article Rating

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران بر ضرورت مبارزه با بیماری‌های لکه برگی و فوزاریوم خوشه گندم تاکید کرد و گفت: علائم اولیه بیماری‌‍‌های لکه برگی به ویژه بیماری‌های زنگ زرد، سپتوریا، سفیدک سطحی و حتی فوزاریوم خوشه است.

به گزارش خبرگزاری موج مازندران عبدالرحمن زاغی گفت: در بازدیدهای میدانی کارشناسان جهاد کشاورزی استان از مزارع گندم شهرستان‌های ساری، جویبار ، میاندورود و بهشهر، علائم اولیه بیماری‌‍‌های لکه برگی به ویژه بیماری‌های زنگ زرد، سپتوریا، سفیدک سطحی و حتی فوزاریوم خوشه در این مزارع گندم مشاهده شد.

وی با اشاره به استرس‌های ایجاد شده ناشی از بارندگی‌ها و آبگرفتگی مزارع اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر بارندگی در روزهای آتی، شرایط اقلیمی برای توسعه و طغیان بیماری‌های مذکور مساعد است، لذا ضرورت دارد با بیماری‌های لکه برگی و فوزاریوم خوشه گندم مبارزه شود .

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران به حضور کارشناسان برای پیش آگاهی و شبکه مراقبت در مزارع گندم و اطلاع‌رسانی گسترده به بهره‌برداران گندمکار اشاره کرد و گفت: برای تسریع در انجام مبارزه شیمیایی با بیماری‌های فوق با سموم توصیه شده موجود تاکید می‌شود و تاخیر در انجام مبارزه و از دست دادن روزهای آفتابی حتی بمدت 24 ساعت، کاهش عملکرد اقتصادی را بدنبال خواهد داشت.

منبع خبر: خبرگزاری موج

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.