عدم آلودگی آب آشامیدنی جنوب تهران با نشت مواد نفتی در پی آتش سوزی پالایشگاه تهران

کد مطلب: 2953

عصر روز چهارشنبه 12 خرداد دود غلیظ سیاهی به همراه شعله های آتش، آسمان شهر ری و منطقه باقرشهر در تهران را پوشاند دامنه آتش و دود لحظه به لحظه بیشتر ‌شد، آنچنان که حتی از مناطق شمالی تهران هم قابل رویت بود. مخازن ضایعات نفتی نشت کرده و پالایشگاه نفت شهید تندگویان تهران برای چهارمین بار در چند سال اخیر، در آتش سوخت. آتش سوزی با تلاش آتش نشانان پس از دو روز مهار شد و به طور کامل خاموش شد اما این نگرانی وجود داشت که نشت مواد نفتی به زمین منابع آب زیرزمینی را آلوده کرده باشد. در پی این حادثه شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر آلوده شدن آب آشامیدنی چند روستا در اطراف جنوب تهران منتشر شد اما نامی از روستای مورد نظر برده نشد.

 

 

حسین نامداری، معاون نظارت و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران در جمع خبرنگاران افزود: پس از بروز حادثه نشت مواد نفتی و آتش سوزی در مخازن پالایشگاه بزرگ تهران، در یک عملیات پنج ساعته، از ۱۶ چاه محدوده پالایشگاه شامل چاه های شهری و روستایی زیر پوشش امور آبفای باقرشهر، نمونه برداری مخصوص اندازه گیری ترکیبات نفتی و مواد آلی آب صورت گرفت. 

وی اظهار داشت: در ادامه  نمونه های مورد نظر در سریع ترین زمان ممکن  و با دقت آنالیز و بررسی شد که بر اساس نتایج حاصل از نمونه های بررسی شده، حادثه اخیر پالایشگاه تهران تاکنون تاثیری بر روی کیفیت آب آشامیدنی نداشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: پایش سلامت آب آشامیدنی از لحاظ آلاینده های نفتی با هماهنگی مرکز بهداشت با جدیت و به طور مستمر تا حصول اطمینان از عدم تاثیرگذاری حادثه بر روی منابع تامین در میان مدت و دراز مدت ادامه خواهد داشت.

شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ شهر تهران به مرکزیت شهرستان ری، منطقه ای به وسعت ۸۰ کیلومتر مربع از شهر تهران، ۵ شهر باقرشهر، کهریزک، حسن آباد، خاورشهر و قیام دشت و ۷۲ روستای جنوب تهران و شهرستان ری را شامل می شود.  محدوده عملیاتی شرکت در حال حاضر ۱۲۸کیلومتر مربع  است.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.