کم­‌خطری زنگ گندم با گرمای همدان

کد مطلب: 1722
  • 12 خرداد 1399
  • 16:40
  • 0 دیدگاه
  • 510 بازدید
  • Article Rating

معاون مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: گرم‌شدن هوا در استان از شیوع بیماری زنگ گندم جلوگیری کرده است.

علی بایگانه، معاون مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به سطح زیرکشت گندم در استان همدان خاطرنشان کرد: از ۴۰۱ هزار هکتار سطح زیرکشت گندم استان تاکنون در ۹۲ هزار هکتار با بیماری سن‌زدگی مبارزه شده است.

وی با بیان این‌که کشت جو نیز در ۱۲۶ هزار هکتار از اراضی استان درحال انجام است که ۳۵ هزار هکتار از آن برای مبارزه با سن‌زدگی سمپاشی شده است، خاطرنشان کرد: تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال حدود ۱۲۷ هزار هکتار از اراضی زیرکشت گندم و جو در استان برای مبارزه با بیماری سن سمپاشی شده‌اند. درحال‌حاضر با توجه به بارش‌های خوب اخیر در استان و نامناسب بودن اراضی کشاورزی برای تردد ماشین‌آلات کشاورزی و ادوات سمپاشی از یک‌سو و تکمیل‌نشدن ریزش‌های سن مادر در مناطق مختلف استان از سوی دیگر، مبارزه به صورت مقطعی درحال‌انجام است.

معاون مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به خطر بیماری زنگ گندم گفت: بیماری زنگ گندم در استان همدان به‌صورت موردی بوده و تاکنون با اپیدمی این بیماری مواجه نشده‌ایم و موارد مشاهده شده را سم‌زدایی کرده‌ایم. بیماری زنگ گندم از جمله بیماری‌هایی است که به رطوبت زیاد و خنکی احتیاج دارد که گرم‌شدن هوا در استان از شیوع این افت جلوگیری کرده است.

البته بهتر است که رصد و پایش در رابطه با بیماری­های مربوط به محصولات گندم، جو و... به‌طورکامل از طرف کشاورزان و کارشناسان مربوطه تا لحظه تولید محصول انجام شود تا موقع برداشت ضرری نصیب کشاورز و ذخایر غذایی کشور نشود.

 

 

منبع: ایسنا

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.