سم‌پاشی ملخ‌ها با هواپیما در سیستان پس از 25 سال

کد مطلب: 1717
  • 11 خرداد 1399
  • 17:48
  • 0 دیدگاه
  • 462 بازدید
  • Article Rating

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان گفت: ۱۳۹هزار و ۱۲۰ هکتار از مراتع این استان از پنجم آبان پارسال تاکنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

غلام‌حیدر زورقی اظهارداشت: ۴۶هزار و ۷۱۸ هکتار از سطح مراتع سیستان‌وبلوچستان در این مدت علیه ملخ بالدار و ۹۲هزار و ۴۰۲ هکتار علیه پوره‌ملخ سمپاشی شده است. شهرستان‌های نیکشهر با ۲۵هزار و ۱۳۰ هکتار، ایرانشهر با ۲۱هزار و ۳۶۵ هکتار و بمپور با ۲۲هزار و ۷۷۰ هکتار بیشترین سطح مبارزه با این آفت را در سیستان‌وبلوچستان به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: کار مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در ۱۵ شهرستان سیستان‌وبلوچستان کماکان تداوم دارد و تاکنون هیچ خسارتی به بخش کشاورزی استان وارد نشده است. جهادکشاورزی پارسال هنگام هجوم ملخ صحرایی به سیستان‌وبلوچستان با بسیج تمام امکانات، مبارزه با این آفت را در سطح ۲۱۱هزار و ۵۳۵ هکتار از مراتع منطقه انجام داد و مانع آسیب‌رسانی به بخش کشاورزی شد.

وی افزود: مبارزه شیمیایی علیه آفت ملخ صحرایی برای نخستین‌بار پس از ۲۵سال با استفاده از هواپیمای سمپاش در برخی مناطق سیستان‌وبلوچستان انجام شد.

با توجه به هجوم ملخ‌ها در چند سال گذشته و سال جاری هنوز هم به‌نظر می‌آید که علی‌رغم گفته‌ها و اخباری که در رابطه با مقابله با ملخ‌ها وجود دارد، در مبارزه علیه این آفات دچار مشکل هستیم تا جایی‌که پس از گذشت چند سال، اکنون در سیستان‌وبلوچستان از هواپیمای سمپاش علیه ملخ‌ها استفاده شده که بسی جای تعجب دارد. اینجا یک سوال مطرح است که آیا مسئولین مربوطه که مدام از تخصیص اعتبار و فراهم‌کردن امکانات لازم برای سمپاشی در استان‌های درگیر این آفات سخن می‌گویند، نمی­توانستند زودتر راه‌حلی اساسی برای مبارزه با ملخ‌ها در نظر بگیرند.

 

منبع: ایرنا

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.