عدم دقت کافی ترمومترها در تشخیص کرونا

کد مطلب: 1460
  • 28 بهمن 1398
  • 15:39
  • 0 دیدگاه
  • 492 بازدید
  • Article Rating

مقامات چینی این روزها به‌طور گسترده از ترمومترهای لیزری برای غربالگری افراد و تشخیص مبتلایان به ویروس کرونا استفاده می‌کنند، تا جایی‌که این دستگاه با تلاش‌ها برای مهار این ویروس مرگبار مترادف شده است. این دستگاه در سال‌های اخیر به ابزاری مهم برای مهار شیوع بیماری‌های ویروسی در کشورها تبدیل شده است. این دماسنج‌های مادون قرمز به‌طور گسترده برای کاهش سرعت شیوع سارس و مهار ابولا مورد استفاده قرار گرفتند.

اما با وجود برخورداری از این فناوری سنجش قدرتمند، به گفته پزشکان و متخصصین دستگاه‌های مادون قرمز، ترمومتر لیزری یک مکانیسم دفاعی ناکارآمد است. مانند ماسک‌های جراحی که در چین رواج پیدا کرده‌اند، این ترمومترها نیز در خارج از مراکز خدمات درمانی کنترل شده، غیرقابل اعتماد هستند.

این دماسنج‌ها با اندازه‌گیری گرمای متصاعد شده از سطح بدن شخص دمای بدن وی را تعیین می‌کنند. بااین‌وجود، در اغلب موارد افرادی که این دستگاه را به دست دارند، آن را به اندازه کافی به پیشانی سوژه نزدیک نمی‌کنند و همین امر باعث می‌گردد دمای بدن پایین‌تر از آن چیزی که هست نشان داده شود و یا آن را آن‌قدر به پیشانی نزدیک می‌کنند که دمای نشان داده شده بالاتر از دمای واقعی بدن فرد باشد. به‌علاوه، قرارگرفتن در برخی محیط‌های خاص چون یک جاده خاکی و استفاده از داروهای تب‌بر نیز می‌تواند بر دقت اندازه‌گیری‌های ترمومترها تاثیر بگذارد.

 

بیشتر بخوانید:  ترمومترها در تشخیص کرونا دقت کافی ندارند

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.