کاهش 20 درصدی مصرف لبنیات پیرو ماجرای آفلاتوکسین

کد مطلب: 1455
  • 27 بهمن 1398
  • 15:51
  • 0 دیدگاه
  • 454 بازدید
  • Article Rating

میراسلام تیموری، رئیس هیات‌مدیره انجمن صنایع لبنی ایران با بیان اینکه یک روز بعد از مطرح‌شدن بحث آفلاتوکسین در شیر در کمیسیون کشاورزی مجلس جلسه‌ای برای بررسی این موضوع برگزار شد، گفت:

در آن جلسه مسئولان صداوسیما پذیرفتند برای جبران، برنامه‌هایی را در زمینه ترویج مصرف لبنیات پخش کنند که البته این کار به شکل محدودی انجام شد اما کافی نبوده است. به‌دلیل خسارتی که این موضوع به صنعت لبنیات و شیر کشور وارد کرده ما از شبکه ۳ سیما و کارشناس و مجری برنامه شکایتی را تنظیم و تقدیم مراجع قضائی کردیم که در نوبت رسیدگی قراردارد و امیدوار هستیم تسریع پیدا کند. پخش این برنامه از صداوسیما و انعکاس گسترده آن در شبکه‌های اجتماعی باعث کاهش ٢٠ درصدی مصرف لبنیات در کشور شده و به‌ویژه این مساله درباره شیر پاستوریزه به‌عنوان مهم‌ترین محصول سبد لبنیات، بسیار نگران کننده است. این نگرانی وقتی دوچندان می‌گردد که بدانیم سرانه مصرف شیر در خانوارهای ایرانی با استانداردهای جهانی بسیار فاصله دارد.

وی با بیان اینکه کاهش مصرف سرانه لبنیات هزینه‌های سنگینی را بر جامعه تحمیل می‌کند، افزود: بنده به مردم اطمینان می‌دهم که تردیدی در سلامت محصولات لبنی صنعتی نداشته باشند و با خیال آسوده از آنها استفاده کنند. نباید از یاد برد که کاهش مصرف لبنیات برای سلامت خانوارهای ایرانی یک تهدید است و در آینده هزینه‌های سنگین درمان را به سبد خانوار تحمیل خواهد کرد که بودجه کشور هم از تبعات آن مصون نخواهد بود.

 

بیشتر بخوانید:  ماجرای آفلاتوکسین، مصرف لبنیات را ۲۰ درصد کاهش داد

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.