«آنفلوآنزا» کشنده‌تر از کروناست!

کد مطلب: 1432
  • 14 بهمن 1398
  • 16:36
  • 0 دیدگاه
  • 908 بازدید
  • Article Rating

به‌نظر می‌رسد چینی‌ها بیشتر از اینکه درگیر کرونا باشند، درگیر یک جنگ تمام‌عیار رسانه‌ای شدند که در آن «ترس» برجسته‌سازی شده؛ اما کرونا خطرناک‌تر از آنفلوآنزا نیست و اتفاقا آنفلوآنزا کشنده‌تر از کروناست!

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ کرونا نوعی ویروس شایع است که باعث ایجاد عفونت در بینی، سینوس‌ها یا دستگاه تنفسی فوقانی است؛ بیشتر ویروس‌های کرونی خطرناک نیستند؛ هر چند برخی مثل «ویروس مرس» کُشنده هستند. ویروس مرس از خانواده‌ی کرونا در سال 2012 در عربستان سعودی و سپس در کشورهای دیگر در خاورمیانه، آفریقا، آسیا و اروپا ظاهر شد که در اثر آن حدود 858 نفر جان خود را از دست دادند؛ با وجود نزدیک‌ بودن مرس، بسیاری از ما حتی نامش را هم نشنیده‌ایم!

جنگ بیولوژیکی مسبوق به سابقه

جنگ بیولوژیکی به‌معنی استفاده از عوامل بیولوژیکی اعم از باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و فراورده‌های آنها به‌منظور اهداف خصمانه برای کشتن یا ناتوان کردن انسان‌ها، جانوران یا گیاهان است. حمله‌ بیولوژیکی مسبوق به سابقه است؛ «شیروایشی» ژاپنی که در جریان آزمایش‌های پزشکی جان 3000 نفر آدم را گرفت، همان شخصی است که در سال 1955 دولت آمریکا اعتراف کرده که به او پیشنهاد داده در قبال در اختیار قراردادن اطلاعات مربوط به تحقیقات به آنها حق مصونیت از تعقیب دهد.

ادعای شیوع از آزمایشگاه‌های بیولوژیکی چین

اتهامات بیولوژیکی یکی از راهبردهای تبلیغاتی کشورهاست؛ مثلا در حمله سال 2003 آمریکا به عراق بسیار بر روی تسلیحات این چنینی مانور داده شد. در جریان پیدایش و توسعه‌ «کرونا»، رسانه‌های آمریکایی مدعی شده‌اند که کرونا به‌صورت عمدی یا ناخواسته توسط آزمایشگاه پیشرفته‌ای در ووهان شکل گرفته است؛ نیویورک‌ تایمز مدعی شده که شیوع ویروس می‌تواند به یک آزمایشگاه نظامی در ووهان مرتبط باشد؛ تنها منبع خبر این روزنامه برای طرح ادعایش نیز یک افسر سابق اطلاعاتی اسرائیل است!

رادیو تگزاس هم مدعی شد که اداره‌ بیولوژیکی چین در این حادثه نقش داشته است؛ منبع بیان‌کننده‌ این ادعا هم همان شخصی است که در سال 2017 در رادیو اسپوتنیک روسیه مدعی شده بود مسکو درحال انتقال توانایی سلاح‌های شیمیایی به کشورهای مسلمان است.

ادعای دیگری هم مطرح شده که می‌گوید محققان کانادایی این ویروس را برای انجام یک‌سری آزمایش‌ها به چین فروخته‌اند! منشاء این ادعا به فردی بازمی‌گردد که سابقا توسط ناتو مسئولیت تبلیغاتی در قسمت سوریه و روسیه را برعهده داشته است.

در مقابل، دانشمندان روسی گفته‌اند که ایالات متحده این ویروس را ایجاد کرده است و این امر باعث بی‌ثباتی اقتصاد چین و درعین‌حال سود کلان برای شرکت‌های داروسازی آمریکا خواهد شد.

کرونا خطرناک‌تر از آنفلوآنزا نیست

درحالی تصاویر رسانه‌ای به‌سرعت در حال مخابره است و کشورها درحال اتخاذ تدابیر امنیتی هستند که برخی معتقدند، این بیماری خطرناک‌تر از آنفلوآنزا نیست و اتفاقا آنفلوآنزا کشنده‌تر از کروناست؛ از سوی دیگر برخی گزارش‌های رسمی حکایت از این دارد که اکثر مرگ‌ها در سنین بالای 50 سال رخ داد که به‌نظر می‌رسد درگیر بیماری‌های دیگری هم بوده‌اند؛ باید بدانید در ایالات متحده آمریکا در فصل آنفلوآنزا 83 درصد مرگ‌های رده‌ سنی 65 سال به علت این بیماری بوده است.

 

بیشتر بخوانید: "آنفلوآنزا" کشنده‌تر از کروناست!

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.