ایران از معدود کشورهای تولیدکننده داروی هپاتیت C

کد مطلب: 1422
  • 01 بهمن 1398
  • 10:50
  • 0 دیدگاه
  • 653 بازدید
  • Article Rating

دکتر محمدمهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در حاشیه افتتاح مرکز درمان هپاتیت در جهرم اظهار داشت:

ایران جزء معدود کشورهای جهان است که توانسته داروی هپاتیت C را با قیمت ارزان تولید کند این دارو در درمان کاملا مؤثر است و با مشابه خارجی آن تفاوتی ندارد. در ابتدا برای بیماری هپاتیت C درمان قطعی وجود نداشت و بیماران مبالغ هنگفتی را برای درمان هزینه می‌کردند ولی خوشبختانه در سه سال گذشته تولید داروی هپاتیت C در ایران آغاز شد. شایع‌ترین راه انتقال هپاتیت C روش تزریقی است و ۸۵ درصد افراد که به ویروس هپاتیت C مبتلا هستند از بیماری خود بی‌اطلاع بوده و وارد مرحله پیشرفته و طولانی بیماری می‌شوند. راه‌های انتقال هپاتیت B مانند هپاتیت C است اما با این تفاوت که این ویروس مختص افراد پرخطر نیست و انتقال دهنده آن می‌تواند تک تک افراد جامعه باشند. به گفته وی انجام خدمات پزشکی و دندان‌پزشکی در مکان‌های نامطمئن و آلوده، استفاده از وسایل مشترک در آرایشگاه‌ها، زالو درمانی، حجامت، روابط جنسی نامشروع و... از موارد انتقال هپاتیت B است.

وی، بیماری‌یابی و تشخیص هپاتیت‌های ویروسی را در اتباع خارجی مهاجر مهم عنوان کرد و گفت: افتتاح مرکز مشاوره هپاتیت شهرستان جهرم گام جدیدی در راستای تامین سلامت مردم است که با برنامه‌ریزی‌های خوب، موفقیتی بزرگ در نظام سلامت آتی این شهرستان است. دانشگاه علوم پزشکی جهرم همچنین سامانه مدیریت مواجه شغلی jums.ac.ir را راه‌اندازی کرده است و افراد می‌توانند به این سامانه مراجعه و اطلاعات شخصی خود را در چگونگی مواجه با این ویروس ثبت کنند و اقدامات و مراحل لازم آزمایش برای آنان صورت گیرد.

 

بیشتر بخوانید: ایران جزء معدود کشورهای تولیدکننده داروی هپاتیت C است

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.