تولید بیش از ۲۷۰۰ فرآورده گیاهان دارویی در کشور

کد مطلب: 1321
  • 16 آذر 1398
  • 17:50
  • 0 دیدگاه
  • 476 بازدید
  • Article Rating

محمدحسن عصاره، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست «آشنایی با خدمات برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق و دستگاه‌های اجرایی همکار» ضمن برشمردن ظرفیت‌های این صنعت در کشور، اظهار کرد:

سازمان بهداشت جهانی(who)  بر سلامت مبتنی بر طب ملل تاکید دارد و با توجه به گسترش روز افزون اقبال عمومی به صنایع و فرآورده‌های سالم مبتنی بر گیاهان دارویی در جهان، صنعت گیاهان دارویی در کشور ما نیز شاهد رشد چشمگیری بوده است. انواع عطرها، اسانس‌ها، فرآورده‌های دارویی و ده‌ها محصول مختلف گیاه پایه در این حوزه وجود دارد. ایران از جمله کانون‌های اصلی گیاهان اندمیک در جهان است، گیاهانی در کشور وجود دارد که مهد سرزمینی آنها ایران است و متاسفانه هنوز به شکل فرآورده خام صادر می‌شود. در برخی موارد ترکیبات گیاهانی که در کشور وجود دارد، به شکل فرآورده ثانویه از خارج از کشور وارد می‌شود، دستگاه‌های مختلفی با این صنعت در ارتباط هستند و ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی وظیفه هماهنگی بین بخشی را به عنوان یکی از محورهای اصلی فعالیت خود قلمداد می‌کند.

عصاره با اشاره به حضور فعال شرکت‌های فعال در بخش گیاهان دارویی در زیست‌بوم شرکت‌های خلاق افزود: در سال ۱۳۸۷ نزدیک به ۱۳۴ فرآورده مبتنی بر گیاهان دارویی در کشور وجود داشت و اکنون این آمار به ۲۷۰۰ فرآورده طبیعی و فرآورده طب سنتی رسیده است.

 

بیشتر بخوانید:  بیش از ۲۷۰۰ فرآورده گیاهان دارویی در کشور تولید می‌شود

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.