کنجکاوی، عامل گرایش نوجوانان به موادمخدر

کد مطلب: 1313
  • 11 آذر 1398
  • 15:09
  • 0 دیدگاه
  • 770 بازدید
  • Article Rating

تمایل و کشش نوجوانان به مصرف موادمخدر نه از باب تفریح و تفنن بلکه بر اساس حس کنجکاوی و هوش ذاتی این قشر به تجربه این سم مهلک است. به اذعان جمله روانشناسان، نوجوانی آغاز دوره کشف، تجربه‌ و دستیابی به آنچه برای همگان دست‌یافتنی نیست،‌ است. حس جست‌وجو برای شناخت و تشخیص چیزهای جدید و از طرفی در مواجهه با مواد اعتیادآور و خطرناک. زمینه تمام این تغییرات رشدی حداقل برای یک‌مرتبه و یا پیشرفت تا لب مرز را برای اکثر افراد در دوره نوجوانی به همراه خواهد داشت و به تجربه ثابت شده می‌توان این موارد را در جهت مثبت هدایت و در مقابل گاهی برای پاسخ به حس کنجکاوی و فروکش کردن هیجانات، باید بهای گزافی پرداخت. امروز بسیاری از نوجوانان به راحتی به موادمخدر و الکل دسترسی دارند، البته امتحان کردن مواد شیمیایی لزوما به معنای معتادشدن نوجوان نیست.

به گفته معاون دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، میانگین سن شروع مصرف موادمخدر در کشور نسبت به گذشته کاهش یافته و به 15 سال رسیده و شاید موضوع کنجکاوی در سن نوجوانی یا باورهای غلط درباره مصرف برخی موادمخدر،‌ باعث تمایل این قشر شده است. در مجموع نوجوانان به هر مقدار موادمخدری که در دسترس آنان قرار داده شود، گرایش خواهند یافت.

از شایع‌ترین موادمخدر رایج در میان نوجوانان می­توان به ماری جوآنا،‌ آدرال، ماری جوآنای مصنوعی، داروی صرفه، ویکودین،‌ مواد توهم‌زا،‌ اکستازی و کوکائین،‌ اشاره کرد.

 

بیشتر بخوانید:  کنجکاوی، عامل گرایش نوجوانان به موادمخدر

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.