آخرین آمار مرگ‌ومیر براثر آنفلوانزا در کشور

کد مطلب: 1305
  • 05 آذر 1398
  • 11:10
  • 0 دیدگاه
  • 663 بازدید
  • Article Rating

در 4 آذر 98 به گزارش مشرق، گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در نشست خبری که در محل ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت:

امسال شدت ویروس آنفلوانزا در کشور بیشتر از سال گذشته بوده است؛ در هفته گذشته سه هزار و ۹۱۵ مورد انواع بیماری تنفسی در کشور گزارش شد که ۳۴۲ مورد آن مربوط به آنفلوانزا بود به‌طوری که تاکنون ۱۵ نفر در کشور بر اثر ابتلا به ویروس آنفلوانزا فوت شده‌اند. بیشترین تعداد فوتی‌ها مربوط به استان‌های تهران، مازندران و آذربایجان شرقی بوده است. علت فوت افراد مبتلا به آنفلوانزا در کشور به این دلیل بوده است که اغلب این افراد یا دیر به مراکز درمانی مراجعه کرده­اند و یا اینکه سابقه بیماری زمینه­ای داشته­اند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، ادامه داد: تقریبا تمامی استان‌های کشور درگیر این ویروس شده‌اند. البته بیشترین درگیری این ویروس در استان‌های قزوین، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گلستان، سمنان، اصفهان، کرمانشاه و تهران، مشاهده شده است. شیوع این ویروس از مهرماه در کشور آغاز شده و از همین رو، از هموطنان می‌خواهیم با رعایت نکات بهداشتی در فضاهای عمومی، از انتقال این ویروس جلوگیری کنند.

 

بیشتر بخوانید:  آخرین آمار مرگ و میر براثر آنفلوانزا در کشور

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.