ملکشاهی:

مقصر اصلی سیل لرستان وزارت نیرو است

کد مطلب: 1229
  • 26 فروردین 1398
  • 15:23
  • 0 دیدگاه
  • 675 بازدید
  • Article Rating

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ مقصر اصلی در سیل لرستان وزارت نیرو است و مجمع نمایندگان استان لرستان از وزارت نیرو به دادگستری شکایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، اللهیار ملکشاهی‌ در جلسه علنی امروز صبح مجلس شورای اسلامی و در جریان ارائه گزارش از شهرهای سیل‌زده اظهار کرد: سیل ویرانگر خسارات زیادی به مردم لرستان زده و ۱۵ نفر از هم استانی‌های ما جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه در کوهدشت نیز دو نفر جان باختند، تصریح کرد: در کوهدشت ۵۴ کیلومتر از جاده‌های اصلی و روستایی و دو دهنه پل و آثار تاریخی تخریب شدند و به خاطر بی‌تدبیری وزارت نیرو ۱۱ روستا در منطقه رودبار در حال غرق شدن در دریاچه سد سیلوه هستند.

نماینده مردم کوهدشت با بیان اینکه ۲۶ روستا هیچ‌گونه ارتباط زمینی ندارند، تصریح کرد: نزدیک به یک هزار میلیارد تومان خسارت به شهرستان کوهدشت و رومشگان وارد شده است.

ملکشاهی با تاکید بر اینکه مقصر اصلی در سیل لرستان وزارت نیرو است، گفت: مجمع نمایندگان استان لرستان از وزارت نیرو به دادگستری شکایت می‌کنند. چرا که سدهای استان را متوقف کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر وزارت نیرو رودخانه سد معشوره را احداث می‌کرد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون  متر مکعب آب سیلاب جمع‌آوری می‌شد و این سیل شاهیوند را تخریب نمی‌کرد.

خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.